bekvämlighet

En annan sak jag har funderat på är hur extremt bra vi har det hemma i sverige, vi får betalt för att plugga, meddans nästan resten av världen får betala hur mycket som hälst för en utbildning, när jag satt i en taxi här om dagen pratade jag och chafören om hur gärna han vill resa utomlands, men lönen här är så låg, med hela deras månadsinkomst skulle inte ens räcka till en halv flygbiljett till europa. Själv reser jag runt hur som hälst och behöver aldrig tänka på vad något kostar för allt är billigt. Man känner sig direkt lite bortskämd och illa till mods när man säger att man kommer från sverige.

Anyhow, några possitiva saker jag har lärt mig är att 
1) allt löser sig alltid, förr eller senare
2) folk är hjälpsamma och försöker inte alltid lura dig
3) lokalt folk här är extremt vänliga och nyfikna på nya människor

Så big up för indonesien, älskar människorna här!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0